본문 바로가기
  • “전문가의 손길이 자녀의 Career에 날개를 달아 드립니다.”
보딩스쿨/한국 국제학교

제주 국제 학교와 ISEE (1)

by yhpark@seqgroup.com 2016. 12. 27.

제주 국제 학교와 ISEE (1)


세쿼이아 그룹에서 ISEE 모의고사 시행

 

 



필자는 미국 버몬트 주 세인트 존스베리에 위치한 St. Johnsbury Academy의 한국 Agent이다. 2017년 가을 우리나라 제주도 영어도시에 St. Johnsbury Academy Jeju가 개교할 예정이어서 많은 학부모들로부터 상담 요청을 받고 있는데, 이들 질문 중에 고학년 지원 학생들이 제출해야 하는 ISEE 시험 관련된 것들이 많다. 아마도 우리나라 학부모들이 미국의 보딩스쿨을 포함하여 사립학교에 지원할 때 제출해야 하는 SSAT는 다소 익숙하지만, ISEE는 생소하기 때문에 많이 질문이 쏟아지는 것이라고 생각한다.

 

필자는 미국 본교 St. Johnsbury Academy의 한국 Agent

ERB로 알려진 Education Records Bureau는 비영리기관으로 PreK부터 12학년까지 중고교 입학을 위한 입학 시험을 출제하고 시험을 시행하며 성적을 리포트하는 역할을 하고 있다.

 

세인트존스베리 아카데미 제주에 입학하기 위해서는 ISEE 성적 제출해야

St. Johnsbury Academy 제주에 지원하는 현재 5-10학년 학생들은 미국의 중 고등학교 입학 시험의 하나인 ISEE 시험을 쳐야 한다. ISEE (Independent School Entrance Examination) ERB (Education Records Bureau)에서 주관하는 사립 중고등학교 입학을 위한 표준화 시험이다. 시험 과목은 영어와 수학이며, ISEE 시험은 11월부터 제주와 서울의 지정된 장소에서 칠 수 있다.

 

㈜ 세쿼이아 그룹에서 ISEE 모의 시험 칠 수 있어

세인트존스베리 아카데미 입학을 위한 ISEE 시험에 관련된 정보를 제공해 보기로 한다. 한편 ㈜ 세쿼이아 그룹에서는 ISEE 모의 시험 문제를 제공하여 시험 준비를 하는 학생들의 편의를 제공하고 있다.

 

 [ISEE 문항 수와 시험 소요 시간]

Section

Number of Questions

Time Allotted (in minutes)

Verbal Reasoning

40

20

Quantitative Reasoning

37

35

Reading Comprehension

36

35

Mathematics Achievement

47

40

Essay

1 prompt

30

 

Total Time

160

 

ISEE 시험은 위의 표에서 보는 바와 같이 영어 (Verbal Reasoning, Reading Comprehension & Essay)와 수학 (Quantitative Reasoning & Mathematics Achievement) 시험이며 총 2시간 40분이 소요된다.

 

[section 1: Verbal Reasoning]

어휘력을 평가하는 Verbal Section에서는 동의 유사어를 찾는 문제와 문장완성형 문제로 구성되어 있다. 문장완성형 문제에서는 학생들의 단어와 그 단어의 기능에 대한 이해력을 묻게 된다.

Strategies:

• Read each sentence to get the overall meaning.

• Focus on key words or clue words in the question to help you determine the correct answer.

• Mentally fill in the blank with your own answer and then find the answer choice that is closest in meaning to your own answer. If there are two blanks, the correct answer must be the best answer for both blanks.

• Remember that there is almost always a word or pair of words that obviously points to the correct answer.

• Use word clues such as although, because, if, since, or therefore to help you figure out the relationships in the sentence.

• After you choose your answer, go back and reread

 

[Section 2: Quantitative Reasoning]

 

Section 2에서는 계산기는 사용할 필요 없이 수학적으로 논리적인 사고 능력을 측정하는 것으로 다음의 내용이 포함된 문제가 출제된다.

 

• estimate numerical values;

• employ logic to determine what a particular problem is about;

• compare and contrast quantities;

• analyze and interpret data;

• analyze, compare, predict, draw conclusions, and summarize graphs;

• use reason to calculate the probability of events;

• understand concepts and applications of measurements; and

• know how to arrive at statistical solutions to problems that are given.

 

ISEE는 미국의 the National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) Standards에 입각하여 아래 내용에서 출제된다.

• Numbers and Operations

• Algebra

• Geometry

• Measurement

• Data Analysis and Probability

• Problem Solving In the Quantitative Reasoning section of the Individual

 

 

[Section 3: Reading Comprehension]

 

독해 시험에는 6개 지문이 포함되는데, 주어진 지문에는 역사, 문학, 과학, 현대생활 등에 관련된 내용이다. 지문에 번호가 표시되어 이에 관련된 문제가 주어지는데 각 지문에는 6가지 문제가 출제되어 전체 36문제가 나온다.

 

The Supporting Ideas items assess the student’s ability to identify explicit ideas that support the main idea or another important concept found in the text.

Inference items ask the student to draw a conclusion from content not explicitly stated in the text.

Inference items may ask the student to compare and contrast ideas, interpret or analyze text, and/or predict subsequent events or outcomes.

Vocabulary items deal with word definitions within the context of the passage, usually in the form of “most nearly means.”

Organization/Logic items ask students to identify the sequence, pattern, relationship, structure, or summary of the passage and to identify the major features of different literary genres, including narrative, informational, and instructional.

Tone/Style/Figurative Language items assess the student’s understanding of mood, tone, point of view, and figurative language such as simile, metaphor, hyperbole, images, irony, and personification.

 

 

[Section 4: Mathematics Achievement]

 

the National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) Standards에 입각하여 아래 내용에서 출제된다. 주로 학교 수업 시간에서 배운 내용에서 출제된다고 할 수 있다.

Number and Operations

Algebra

Geometry

Measurement

Data Analysis and Probability, and

Problem Solving

 

Read the entire question and study any related graphic images for each question before looking at the answer choices.

Remember all four answer choices are logical answers—there are no answer choices such as “all of the above” or “none of the above.”

Next determine your answer and look for it in the answer choices provided. To save you time, all answers are listed in sequential order from greatest to least, or least to greatest, unless the answer could be determined by using the ordered answers. (For example, a question which asks which number is the largest number would not have its answer choices ordered by value.)

Remember to check your work, since often the answer choices represent common mathematical mistakes or procedural misconceptions.

Some questions may be unfamiliar to you because you may not have yet covered that particular math concept at your current school. If you do not know the answer to the question, or if the answer you have determined is not listed as an answer choice, you may choose to make a mark in your test booklet (not your answer document), skip that question for now, and move on to the next question. Remember all questions on the ISEE have equal value. If you have time before the end of this test section, you may be able to come back to it later.

 

 

[Section 5: Writing Essay]

 

에세이는 주어진 30분 동안 주제에 대하여 생각을 잘 정리하고 메모지에 개요를 작성하여 최종본을 완성한다.

 

아래의 Prompt는 실제 출제되었던 에세이 토픽에서 추려 보았다. 다음과 같은 주제가 출제되니 미리 연습을 해 보면 좋겠다.

 

 

Topic 1: Of the books you have read in the past year, which one made the biggest impression on you and why?

 

Topic 2: Your school requires you to perform forty hours of community service in order to graduate. Describe which type of community service you would choose and explain your choice.

 

Topic 3: Describe what you would consider a “really successful person.” Explain why you consider this person and this person’s qualities to be successful.

 

 

 

                                                                                 [사진 출처: Google]

 

세쿼이아 그룹은 미국 버몬트 주에 위치한 본교 세인트존스베리 아카데미의 한국 에이전트입니다. ISEE 시험에 관련된 문의 사항이 있거나, ISEE 모의 시험을 치르고자 하는 학생은 아래 연락처로 연락 주시기 바랍니다.

 

 

㈜ 세쿼이아 그룹

서울 강남구 강남대로 5861 제일빌딩 4

www.seqgroup.com l www.goboardingschool.com

http://parkyounghee.tistory. com l http://blog.naver.com/ireneseuss

문의: 02-569-5433 info@seqgroup.com

 

㈜ 세쿼이아 제주

제주도 서귀포시 에듀시티로 23 해동그린앤골드상가 102(63644)

사업자 정보 표시
(주) 세쿼이아 그룹 | 박영희 | 서울 강남구 강남대로 58길 61 제일빌딩 4층 | 사업자 등록번호 : 120-86-89055 | TEL : 02-569-5433 | Mail : yhpark@seqgroup.com | 통신판매신고번호 : 호 | 사이버몰의 이용약관 바로가기