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  • “전문가의 손길이 자녀의 Career에 날개를 달아 드립니다.”
표준화시험/ACT

ACT 집중분석 (Science)

by yhpark@seqgroup.com 2014. 6. 30.

대학 입학을 위한 표준화 시험, ACT 집중 분석 (Science)

Improve Yourself!

 

바야흐로 방학을 맞이하여 조기 유학을 하여 외국의 고등학교 11학년을 마친 학생들이 귀국하여 강남의 SAT/ACT 학원을 순회하며 또 다른 학기가 시작되어 학생들은 시험 준비에 몰두하고 있다. 여름 방학은 그야말로 1년 공부를 마치고 인성 교육과 과외활동 그리고 여가활동을 해야 하는 시기이건만 학기 중보다 더 치열한 학기가 시작되었으니 11학년 학생들이 딱하다. 그러나 어쩌랴, 이런 고생과 고통을 감래하지 않으면 영광의 날은 오지 않는다는 것을.

 

 

 

 

여름 방학은 SAT ACT 준비를 위한 열공의 시기

12학년이 되어 처음 맞는 가을 학기는 정신 없이 흘러간다. Eearly Decision을 준비하는 학생들은 111일까지 원서를 제출해야 하기 때문에 에세이를 작성하고, 표준화 시험을 치고, 새 학기 시작되자마자 원서 준비에 AP를 포함한 어려운 학업을 수행해야 하고 12학년 가을 학기에 우수한 성적을 유지해야 하기 때문에 그야말로 가을 학기는 인생 최대의 위기가 아닐 수 없다.

 

그러나 이런 위기의 시절을 대비하여 최대한의 노력을 기울여야 하는 것이 11학년 여름방학이다. 모든 학생들이 여름방학 동안 SAT 준비에 여념이 없는데 ACT를 준비하는 것도 좋은 전략이라고 생각한다. 특히 수학과 과학에 강하고 상대적으로 영어가 약한 한국 학생의 경우에는 ACT가 답이라고 할 수 있다.

 

ACT 9월에 치게 되므로 시간 절약의 효과 있어

더구나 SAT 10월에 치지만 ACT 9월부터 칠 수 있기 때문에 방학 동안 공부한 실력을 학기 시작한 9월에 발휘하고 9월 중순이후부터는 학교 수업과 원서 정리를 할 수 있다면 시간을 절약할 수 있는 좋은 방법이라고 생각한다.

 

 

다음은 2014-2015년에 시행되는 ACT 시험 일정표이다.

 

Test Date

Registration Deadline

(Late Fee Required)

September 13, 2014

August 8, 2014

August 9–22, 2014

October 25, 2014

September 19, 2014

September 20–October 3, 2014

December 13, 2014

November 7, 2014

November 8–21, 2014

February 7, 2015*

January 9, 2015

January 10–16, 2015

April 18, 2015

March 13, 2015

March 14–27, 2015

June 13, 2015

May 8, 2015

May 9–22, 2015

 

 

ACT SAT와 차별화되는 가장 큰 특징은 Science 과목 시험을 실시한다는 것이다. 과학에 관한 지식을 묻는 시허이기 때문에 SAT Critical Reading 등 영어 과목이 약한 한국 학생들이 접근하기 쉬운 점이 있다고 할 수 있다. 다음은 Science 과목에서 출제되는 항목들이다.

 

 

 

 

 

Life Science/Biology

· Animal behavior

· Animal development and growth

· Body systems

· Cell structure and processes

· Ecology

· Evolution

· Genetics

· Homeostasis

· Life cycles

· Molecular basis of heredity

· Origin of life

· Photosynthesis

· Plant development, growth, structure

· Populations

· Taxonomy

Physical Science/Chemistry, Physics

· Atomic structure

· Chemical bonding, equations, nomenclature, reactions

· Electrical circuits

· Elements, compounds, mixtures

· Force and motion

· Gravitation

· Heat and work

· Kinetic and potential energy

· Magnetism

· Momentum

· The Periodic Table

· Properties of solutions

· Sound and light

· States, classes, and properties of matter

· Waves

Earth and Space Science

· Earthquakes and volcanoes

· Earth's atmosphere

· Earth's resources

· Fossils and geologic time

· Geochemical cycles

· Groundwater

· Lakes, rivers, oceans

· Mass movements

· Plate tectonics

· Rocks, minerals

· Solar system

· Stars, galaxies, and the universe

· Water cycle

· Weather and climate

· Weathering and erosion

 

Score Range
13–15

Score Range
16–19

Score Range
20–23

Score Range
24–27

Score Range
28–32

Score Range
33–36

Interpretation
of Data

Select a single piece of data (numerical or nonnumerical) from a simple data presentation (e.g., a table or graph with two or three variables; a food web diagram)

Identify basic features of a table, graph, or diagram (e.g., headings, units of measurement, axis labels)

Select two or more pieces of data from a simple data presentation

Understand basic scientific terminology

Find basic information in a brief body of text

Determine how the value of one variable changes as the value of another variable changes in a simple data presentation

Select data from a complex data presentation (e.g., a table or graph with more than three variables; a phase diagram)

Compare or combine data from a simple data presentation (e.g., order or sum data from a table)

Translate information into a table, graph, or diagram

Compare or combine data from two or more simple data presentations (e.g., categorize data from a table using a scale from another table)

Compare or combine data from a complex data presentation

Interpolate between data points in a table or graph

Determine how the value of one variable changes as the value of another variable changes in a complex data presentation

Identify and/or use a simple (e.g., linear) mathematical relationship between data

Analyze given information when presented with new, simple information

Compare or combine data from a simple data presentation with data from a complex data presentation

Identify and/or use a complex (e.g., nonlinear) mathematical relationship between data

Extrapolate from data points in a table or graph

Compare or combine data from two or more complex data presentations

Analyze given information when presented with new, complex information

Scientific Investigation

 

Understand the methods and tools used in a simple experiment

Understand the methods and tools used in a moderately complex experiment

Understand a simple experimental design

Identify a control in an experiment

Identify similarities and differences between experiments

Understand the methods and tools used in a complex experiment

Understand a complex experimental design

Predict the results of an additional trial or measurement in an experiment

Determine the experimental conditions that would produce specified results

Determine the hypothesis for an experiment

Identify an alternate method for testing a hypothesis

Understand precision and accuracy issues

Predict how modifying the design or methods of an experiment will affect results

Identify an additional trial or experiment that could be performed to enhance or evaluate experimental results

Evaluation of Models, Inferences, and Experimental Results

 

 

Select a simple hypothesis, prediction, or conclusion that is supported by a data presentation or a model

Identify key issues or assumptions in a model

Select a simple hypothesis, prediction, or conclusion that is supported by two or more data presentations or models

Determine whether given information supports or contradicts a simple hypothesis or conclusion, and why

Identify strengths and weaknesses in one or more models

Identify similarities and differences between models

Determine which model(s) is(are) supported or weakened by new information

Select a data presentation or a model that supports or contradicts a hypothesis, prediction, or conclusion

Select a complex hypothesis, prediction, or conclusion that is supported by a data presentation or model

Determine whether new information supports or weakens a model, and why

Use new information to make a prediction based on a model

Select a complex hypothesis, prediction, or conclusion that is supported by two or more data presentations or models

Determine whether given information supports or contradicts a complex hypothesis or conclusion, and why

Ideas for Progress
Score Range
1–12

Ideas for Progress
Score Range
13–15

Ideas for Progress
Score Range
16–19

Ideas for Progress
Score Range
20–23

Ideas for Progress
Score Range
24–27

Ideas for Progress
Score Range
28–32

 

 

Notes:

· Students who score in the 1–12 range are most likely beginning to develop the knowledge and skills assessed in the other ranges.

· Standards for the 28–32 range are specific to PLAN and the ACT while the Standards for the 33–36 range pertain to the ACT only.

· If you choose to print this page, use Landscape orientation for best results.

출처: www.act.org

 

㈜ 세쿼이아 그룹에서는 대학입학 표준화 시험인 SAT ACT에 관한 문의에 자세한 응답을 제공하고 있다.

 

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