본문 바로가기
  • “전문가의 손길이 자녀의 Career에 날개를 달아 드립니다.”
보딩스쿨/미국

통섭 교육 과정을 제공하는 Christchurch School

by yhpark@seqgroup.com 2012. 12. 10.

통섭 교육 과정을 제공하는 Christchurch School

 

사진설명: 교장 선생님인 John Byers 선생님과 Sequoia 박영희 대표

 

작년에는 Christchurch School의 교장 선생님인 John Byers 선생님이 방한하여 미팅을 한 적이 있었는데, 올해는 입학사무처장인 나의 오랜 Facebook 친구, Larry Jensen 선생님이 서울에 오셨다. 늘 Facebook을 통해 안부를 묻다가 얼굴을 마주 대하고 나니 정말 반가웠다.

 

사진설명: Larry Jensen 선생님과 Sequoia 박영희 대표

 

Christchurch School의 Larry Jensen 입학 사무 처장의 방한
이메일을 통하면 늘 공식적이고 사무적인 표현만 하게 되지만, Facebook이나 Linkedin을 통해 만나면 개인적인 신변잡기에 관한 시시콜콜한 내용의 것도 얘기할 수 있어서, 필자는 Facebook을 통해 가끔씩 해외의 입학사무처장들과 소통을 하곤 한다. Larry는 지난 달에 Hong Kong에 살고 있는 딸을 방문하여 남녀 성별만 다른 뿐 완전 데깔코마니 사진을 Facebook에 올렸는데, Larry와 “붕어빵 부녀” 이야기로 꽃을 피웠다.

 

Christchurch School은 1921년 버지니아의 성공회에서 버지니아 주의 Christchurch에 세운 9-12학년까지 남녀 학생을 받아들이는 보딩 스쿨이다. VAIS에서 Accreditation을 획득하여 학업적 우수성이 인정되었다. 119명의 보딩 남학생, 52명의 통학 남학생, 14명의 보딩 여학생, 36명의 통학 여학생이 공부하고 있다. 125 에이커의 캠퍼스는 Rappahannock River에 접해 있는데 강이라지만 마치 드넓은 바다를 연상시킨다. 학교의 근처의 대도시로는 Richmond가 50마일, Williamsburg가 약 40마일 떨어져 있다. 교사와 학생의 비율은 낮은 편이어서 교사 1명 당 6명의 학생을 관리하고 있는 셈이고 한 클래스의 평균 학생 수는 10명 이내 이다. 특히 우수한 자질을 가진 교사가 포진해 있는데 이들 중 70% 이상이 석사 학위 이상을 소지하고 있다.

 

사진출처: Christchurch School 세쿼이아 제공

 

드넓은 Rappahannock 강가에 위치한 Christchurch School
Christchurch School의 특징적 학업 프로그램으로 단연 Integrated Curriculum을 들 수 있겠다. 이 프로그램은 학문간의 통섭적 교육과 기본적인 학업을 위한 기본적인 기술을 향상시키는데 그 목적이 있다. Curriculum의 주제를 한 마디로 표현하면 The River Journey: Discovering Places, Selves,Citizens이라고 할 수 있다.

 

 

[Christchurch School의 Integrated Curriculum]

 

Grade 9: Journey at the River: Our Place, Our Selves, Our Community
The ninth grade integrates its curriculum by examining the concept of place and self through local field experiences and content relevant to either the local area or to the themes of place and self.

 

Grade 10: River Journeys: Many Places, Many Selves, Many Communities
The tenth grade integrates its curriculum by expanding field experiences to the Rappahannock River and the entire Chesapeake Bay watershed and its content to places, selves, and communities throughout human history and geography, emphasizing the fundamental questions of what it means to be a self in different communities, and how that is similar and different to our own.

 

Grade 11: Ocean to Ocean: Ourselves, Our Nation
The eleventh grade integrates its curriculum by focusing on the national experience--particularly on the nature of American citizenship--and by drawing on watershedresources of national significance.

 

Grade 12: Rivers Flow Past Many Shores: Ourselves, Our World
The twelfth grade integrates its curriculum by focusing on understanding the self in relation to society globally, and again in relation to one's local place. Field experiences, initially in the watershed or virtual, will emphasize international connections and the realities of the post-colonial, 21st century world.

 

Points of Conflict at each grade level:
Each grade level has identified an open-ended point of conflict (areas of competing needs and wants that have no black and white resolution) in its curriculum that will enable students to make connections across disciplines and between grade levels, and build critical thinking, problem solving, collaboration, moral valuation, and other skills. These are meant to engage student interest and to draw out the complex moral dilemmas and implications of content studied. Teachers use specific issues and units to bring out these broad points of conflict.

 

Immersions Trips at Each Grade Level
Each grade level takes one three day off-campus immersion experience during the school year. These are intended to integrate skills and content from across academic disciplines, enable hands-on experiences to reinforce connections and learning, and to build reflection and problem solving around points of conflict. The immersion experience uses the grade level's theme and point of conflict to integrate the various disciplines' work in a way that builds the relevance of topics studied and relationships between students and the resource, students and teachers, and students and students.

 

Independent Research and Presentation Projects in Grades 10 and 12
The project in grades 10 and 12 culminates two years of study and serves as a vehicle for students to both put into practice learned skills and to gain new skills in research, writing, and presentation. The student is assigned a project advisor depending upon his or her choice of topic. Requirements include a formal research and writing component, a presentation component, and a component that demonstrates value beyond the classroom. In each of these components, students use their research on a topic to take a position and make an argument. This is an opportunity for students to approach school from a position of interest, connection, depth, and meaning.

 

Trans-disciplinary Reading Assignment
Each grade level uses one text for joint use in multiple classes. Students engage with the text in ways appropriate to different disciplines, with the goal of understanding different ways that issues may be approached and understood.

 

 

Christchurch School의 입시 요강이나 자세한 학업 및 특별활동 정보는 ㈜ 세쿼이아 그룹에 문의할 수 있다.

 

사진출처: Christchurch School 세쿼이아 제공

 

㈜ 세쿼이아 그룹
서울 강남구 도곡동 552-8 하티인터내셔널 빌딩 6층
www.seqgroup.com l www.goboardingschool.com
문의:
02-569-5433 l
boyoung@seqgroup.com

 

사업자 정보 표시
(주) 세쿼이아 그룹 | 박영희 | 서울 강남구 강남대로 58길 61 제일빌딩 4층 | 사업자 등록번호 : 120-86-89055 | TEL : 02-569-5433 | Mail : yhpark@seqgroup.com | 통신판매신고번호 : 호 | 사이버몰의 이용약관 바로가기