올해 2008년 11월5일부터 Maryland 주 Baltimore에서 4일 간 IECA 정기 Conference가 열릴 예정입니다. 다음과 같은 Issue들이 Seminar 의제로 상정되어 논의될 예정입니다.
Pre-Conference Sessions
Executive Functioning
Financial Planning for School and College
Effective Communication in Facebook World
By Jim Baker, Whipple Hill Communication
Autism Spectrum Disorders and the Environment
By Tyler Whitney,
Alamar Ranch
When Being “Qualified” Isn’t Enough
Melissa W. Falk and Kim Stolarik,
Program Assessment: The Practical Significance of a Program Culture Based on Altruism vs Hedonism
L. Jay Mitchell,
Special Education Law: Key Principles and Development
Melissa S. Connors and Scott Davignon,
Myth, Legend, and the Adolescent as Hero: An Examination of Archetypes, Emotion, and Experience
Suzanne Walker Buck, New
What Comes After High School? Helping the Student with LD and/or ADHD find the Right Fit
Nancy Winbury and Pat Mytkowics,
Beyond “Getting In”: How Can We Help Our Students Succeed in College”
Suzanne Wasiolek,
The Future of the Field: Emotional Intelligence and Addiction
Gabrielle Pelicci, Sober College
S/He’s Not Ready to Leave: Techniques for Convincing Parents to keep Their Children in Program Until Ready
Sue Bigg and Nancy Cadwallader, IECA
Managing Education in a Time of Great Change
Edward M. Kowalchick, The
Tolerating, Managing, Understanding and Treating the Boarderline Adolescent and Young Adult
Jerry A. Boriskin, Advanced
위의 프로그램을 보시면 IECA의 역할이 무엇인지를 느끼시게 될 것입니다. 일반 유학원에서의 유학 상담이나 학원에서의 학습 상담과는 다르다는 것을 이해하셨을 것입니다. IECA는 진정한 교육이 무엇인지에 대해 논의합니다. 또한 전통적인 교육의 현장에서 이루어지지 않는 교육에서의 소외된 부분까지 찾아내어 함께 고민하고 이를 풀어가기 위하여 노력하는 단체라는 것을 아셨을 것입니다.
IECA 회의는 매년 2 차례씩 개최되는데, 내년 4월 말부터 5월 초에는 San Francisco에서, 11월에는 North Calorina의 Charlotte에서, 후년 5월에는 Canada의 Toronto에서 IECA 정기 회의가 열립니다.
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