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세쿼이아 그룹/교육 컨설팅

2014학년도 대학 입시를 위한 Common Application 에세이 공개

by yhpark@seqgroup.com 2013. 8. 26.

2014학년도 대학 입시를 위한 Common Application 에세이 공개

 

 

필자가 소속되어 있는 IECA (Independent Educational Consultants Association)은 미국의 대학 입학 지원 사무를 관장하고 있는 단체인 Common Application Board Liaison 기관으로의 역할을 하고 있습니다. 며칠 전 IECA The College Committee Chairperson Dr. Mark Fisher 2014-2015 학년도 대학 입학 업무를 위한 Common Application의 웹사이트를 개편에 관련된 안내 메일을 보내 왔습니다. Common Application Board와의 Liaison을 담당하고 있는 IECA Bari Norman은 새롭게 개편된 Common Application에서의 여러 가지 정보를 회원들에게 전달했습니다.

<출처:세쿼이아 그룹> 

 

 

 

IECA로부터 Common Application에 관련된 최신의 정보 입수

8월 막바지를 보내고 있는 12학년 학생들에게 대학 입시와 관련하여 Common Application에서 발표한 따끈따끈한 정보를 미리 공개하려고 합니다. 아마도 필자는 우리나라에서는 최초로 2014-2015학년도 Common Application에 관한 내용을 공개할 수 있게 되어 내년을 준비하는 학생들에게 많은 도움이될 것을 기대합니다.

  <출처:세쿼이아 그룹> 

 

Ms. Normanl에게서 받은 메일에서 가장 알찬 정보는 각 고등학교의 Counselor에게 발송된 “Guide to the Application”인 것 같습니다. 미국의 명문 대학 준비를 하고 있는 우리나라 학생들과 조기 유학생들에게 유용할 것으로 생각되어 이를 발췌 정리하여 공개하도록 하겠습니다.

  

<출처:세쿼이아 그룹>

 

미국의 Counselor들에게 발송된 Guidance to the Application 인용

다음의 정보는 12학년 학생들이 Common Application을 이용하여 원서를 작성할 때 미리 알아두면 편리한 정보입니다. Common Application을 이용하여 원서를 작성할 때 어떤 내용의 정보들을 입력해야 하는지 미리 살펴 본 다면 실제 원서를 작성할 때 큰 도움과 통찰력을 얻을 수 있을 것입니다. 특히 Essay 난에 공개된 에세이 제목에 유의하여 미리미리 에세이를 작성하여 Headstart 할 수 있다면 합격의 길은 훨씬 앞에 와 있을 것입니다.

 

 <출처:세쿼이아 그룹>

 

다음의 정보는 Headstarter들에게 퍽 유용해

Common Application는 다음과 같이 구성되어 있고 각 항에 기재해야 하는 정보와 Application Essay 제목은 다음과 같습니다.

 

 <출처:구글 이미지>

  

THE COMMON APPLICATION

 

 

PROFILE

Contacts

Email address, phone number, mailing address

 

Demographics

Religion, military service, race/ethnicity (all optional)

 

Geography

Birthplace, countries lived in, language proficiency, citizenship

 

FAMILY

Household

Parent marital status, parent(s) with whom you reside

 

Parent and/or Guardian

Name, birthplace, occupation, education, stepparent information

 

Siblings

Age, grade, education

 

EDUCATION

School

Current school, dates attended; counselor name, phone, and email

 

History

Previous schools, dates attended, past/pending education interruptions (e.g. time

off, early graduation, gap year, etc.), college courses, college assistance programs

 

Academic Information

GPA, class rank, current year courses, honors and awards

 

TESTING

College Entrance

ACT and SAT

 

English For Non-Native Speakers

TOEFL, IELTS, PTE Academic

 

Academic Subjects

AP, IB, SAT Subject Tests, A-Levels

 

Other

Optional reporting for other relevant 9-12 testing

 

ACTIVITIES

Principal Activities/Work

Years of participation, hours per week, weeks per year, position/leadership held

(50 characters), brief description (150 characters). 10 activities maximum

 

<출처:세쿼이아 그룹>

ESSAY

Select One, 650 Words Maximum

 

 

• Some students have a background or story that is so central to their identity that

they believe their application would be incomplete without it. If this sounds like

you, then please share your story.

• Recount an incident or time when you experienced failure. How did it affect you,

and what lessons did you learn?

• Reflect on a time when you challenged a belief or idea. What prompted you to

act? Would you make the same decision again?

• Describe a place or environment where you are perfectly content. What do you

do or experience there, and why is it meaningful to you?

• Discuss an accomplishment or event, formal or informal, that marked your

transition from childhood to adulthood within your culture, community, or family.

 

 

EXPLANATIONS

Required Responses

Explanations regarding school discipline1, criminal history2, education interruption,

veteran discharge status

 

ADDITIONAL INFO

Optional Responses

Relevant circumstances or qualifications not reflected elsewhere in the application

 

COLLEGE PAGE 1

General

Entry term, degree status, housing preference, test-optional preference,

scholarship and financial aid preference

 

Academics

Academic interest, program(s) applying to

 

Contacts

Interactions with the institution (campus visit, off-campus interview, etc.)

 

Family

Family members who have attended or been employed by the institution

 

Evaluations

Names of classroom teachers, coaches, other recommenders

 

Residence

Required by some public institutions to determine in-state status

 

Signature

Acknowledgments and affirmations

(Not all member colleges will ask all questions.)

 

COLLEGE PAGE 2

Writing Supplement

Additional short answer or essay responses if requested by institution

 

 

 

 

 

 

 

 

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